Szanowni Państwo, 

w dniu 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, potocznie zwane RODO.

 

  • Nowe regulacje

Nowe przepisy mają na celu ujednolicenie i uporządkowanie dotychczas istniejących reguł dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych. RODO przyznaje osobom fizycznym nowe uprawnienia w zakresie ochrony ich danych osobowych, zaś ta okoliczność generuje nowe obowiązki po stronie administratorów danych, jak i pozostałych podmiotów przetwarzających dane osobowe.
Z powyższych względów przekazujemy Państwu informacje dotyczące zasad przetwarzania przez nas danych osobowych.

 

  • Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Lokator”, Osiedle Broniewskiego 14, 29-100 Włoszczowa.

Kontakt z Administratorem możliwy jest:

  • listownie: na adres podany wyżej,
  • za pośrednictwem maila: lokator@gmail.com
  • telefonicznie: (41) 394 22 70

 

  • Inspektor ochrony danych

Kontakt z Inspektorem ochrony danych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Lokator” możliwy pod adresem e-mail: iod@lokator-wloszczowa.pl.

 

  • Cel przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe są przetwarzane na potrzeby prowadzenia działalności statutowej Administratora
w kategoriach:

  • członkowie i inne osoby zamieszkałe lub posiadające lokal w zasobach Spółdzielni,
  • pracownicy i osoby zatrudnione na podstawie umowy o dzieło lub zlecenie,
  • kontrahenci oraz inne osoby współpracujące,
  • kandydaci do zatrudnienia.

Dane członków i innych osoby zamieszkałe lub posiadające lokal w zasobach Spółdzielni są przetwarzane w celu realizacji przez Administratora obowiązków statutowych i zawartych umów na podstawie:

Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku:

  • 6 pkt 1 lit. c – niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
  • 6 pkt 1 lit. b – niezbędne do wykonania umowy lub ich zawarcia,
  • 6 pkt 1 lit. d – jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą,

Kodeksu cywilnego, Ustawy Prawo Spółdzielcze, Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych.

Dane pracowników i osób zatrudnione na podstawie umowy o dzieło lub zlecenie są przetwarzane w celu realizacji przez Administratora obowiązków związanych z zatrudnieniem pracowników lub osób wykonujących umowę o dzieło lub zlecenie na podstawie:

Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

  • 6 pkt 1 lit. c – niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
  • 6 pkt 1 lit. b – niezbędne do wykonania umowy lub ich zawarcia,
  • 6 pkt 1 lit. a – zgody na publikacje wizerunku,
  • 9 pkt 2 lit. b – szczególne kategorie danych osobowych przetwarzane są do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,

Kodeksu pracy, Kodeksu cywilnego, Regulamin Pracy.

Dane kontrahentów i współpracowników są przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umów na podstawie:

Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

  • 6 pkt 1 lit. b – niezbędne do wykonania umowy lub ich zawarcia,

Kodeksu cywilny.

Dane kandydatów na pracowników są przetwarzane w celu realizacji aktualnej i przyszłych rekrutacji do pracy w naszej firmie na podstawie:

Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

  • 6 pkt 1 lit. a – zgoda na przetwarzanie danych w związku z rekrutacja,

Kodeksu pracy.

 

  • Odbiorcy danych

Dane członków i innych osoby zamieszkałe lub posiadające lokal w zasobach Spółdzielni są przekazywane firmom rozliczającym CO.

Dane pracowników  i osób zatrudnionych na podstawie umowy o dzieło lub zlecenie są przekazywane do ZUS, US, medycyny pracy, banków,  firmy i instytucji szkoleniowych, obsługi BHP, firmy ubezpieczeniowych.

W pozostałych kategoriach Administrator nie przekazuje danych.

Administrator nie przekazuje również danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

 

  • Okres przetwarzania danych

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do prowadzenia działalności statutowej Administratora.

Dane członków i innych osoby zamieszkałe lub posiadające lokal w zasobach Spółdzielni są przechowywane przez okres 5 lat po zakończeniu i rozliczeniu umowy oraz wszelkich zobowiązań.

Dane pracowników  i osób zatrudnionych na podstawie umowy o dzieło lub zlecenie są przechowywane przez:

50 lat – dokumenty dla ustalenia podstawy wymiaru emerytury lub renty, akta osobowe,

25 lat – dokumentacja związana z śmiertelnymi, zbiorowymi i inwalidzkimi wypadkami przy pracy

10 lat – dokumenty uzyskania stopnia awansu zawodowego, dokumentacja związana z wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi, pomoc zdrowotna dla nauczycieli,

5 lat – dokumentacja podatkowa, ZUS i ZFŚS, wnioski urlopowe, konkursy na stanowiska

3 lata – listy obecności,

w pozostałych przypadkach do ustania przyczyn biznesowych oraz do momentu odwołania zgody,

Dane kontrahentów i współpracowników są przechowywane przez okres 5 lat po zakończeniu
i rozliczeniu umowy.

Dane kandydatów na pracowników są przechowywane do zakończenia procesu rekrutacyjnego nie dłużej jednak niż 2 lata.

 

  • Prawa osób, których dane dotyczą

Zgodnie z Rozporządzenia parlamentu europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r przysługuje Państwu prawo do:

– dostępu do danych osobowych,

– żądania sprostowania danych osobowych,

– żądania usunięcia danych osobowych,

– ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,

– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,

– przenoszenia danych,

– wniesienia skargi do organu nadzoru.

 

  • Pozostałe informacje

Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym dla realizacji określonych wyżej celów jest obowiązkowe, ich nie podanie uniemożliwi realizację zadań wyznaczonych przez cel przetwarzania. W pozostałym zakresie jest dobrowolne. Państwa dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu). W przypadku zmiany celu przetwarzania Administrator przekaże Państwu odpowiednią informację

 

Pozostajemy do Państwa dyspozycji.